27 Kasım 2009 Cuma

Korkak futbolun sonu

Maçtan yarın saat öncesine kadar maçı izlemek gibi bir niyetim yoktu. Taki kanalturkte spor haberlerini izleyinceye kadar o an maçın güzel olabileceği düşüncesi belirdi ve kardeşimle kalkıp maça 20 dakika kala izleyecek bir yer bulma ümidiyle evden çıkıp yenimahalle sokaklarında bir yer aramaya koyulduk. Kendimi bir anda evin yakınlarında bir kahvenin alt katın projeksiyondan maşı izlerken buldum. Maç başlamıştı 2. dakikaydı kadroyu tam göremedik çaylarımızı söyledik maçı izlemeye verdik kendimizi. Maçın 5. dakikasında kadro oluştu beynimde ve bu nasıl bir takım dedim kendi kendime 3 tane ön libero mehmet, mustafa ve barış sağda keita solda kewell ve tek forvet arda. Arda mı nasıl yani? ömer erdoğan ve zaponun ortasında arda tek başına. Sene başından beri düşündüğüm ve savunduğum tek şey şu ki galatasaray kanatları kullandığında maçı alamaması çok zor. Ama ardanın bu uzun savunmanın arasında galatasaray istediği kadar kanatları kullansa da bu maçı alması imkansızdı bu kadroyla 100 maç yapsalar galatasaray bir tanesini anca alır diye geçirdim içinden.
Bu nasıl bir kadrodur bu kadar korkak mı galatasaray. İlk başta nonda sakattır belki ondan yedektir diye düşündüm ama 2. yarı girdi oyuna sonra acaba kewell niye forvette değil dedim ama cevap bulamadım. Bu barış nedir yahu kimdir bu oyuncu neye yarar elle tutulur ne yaptı galatarasayda? Mustafa sarp ile mehmet topal maç boyunca hiçbirşey yapmadılar ne olumlu bir top kullandılar ne takımı çıkardılar hiçbirşey yapmadılar. Arda savunmanın arasında kayboldu sabri desen daha ilk yarıda geri koşamadı. Maçın 20 ve 35. dakikaları arasında bursaspor sol kanattan yani galatasarayın sağ kanadı sabrinin olduğu yerden hep pozisyon buldu. Hep diyoruz bu barselona ne kadar güzel top oynuyor. Neden çünkü ortasahada xavi olsun inesta olsun hep topun yanındalar. Alıyorlar veriyorlar adam eksiltiyorlar ve takımı hücuma çıkarıyorlar. Tabi ki galatasaraydan öyle bir top beklemiyoruz ama bu mehmet ile mustafa topun yanına bile gelmiyorlar sonra gökhanla servet allaha emanet şişiriyorlar. Tamam ilerde uzun bir adamın olur ama oda yokki şişirsen ne olur ömer ile zapo karşılar gider.
Koskoca 90 dakikada galatasaray bir pozisyon bulamadı yok yani düşünüyorum aklıma gelmiyor. bir tane var oda barışın ön direkten dışarı attığı top. onun dışından hiç birşey yok.
Maçın daha 5. dakikasında galatasarayın bu maçı kazanamayacağı belliydi. Neeskens kenarda ne kadar debelensede bağırda futbolculara söylense de bu korkak takımla bu işin olmayacağı başından belliydi.
Galatasaray 2 haftadır kötü bakalım bu kötü gidişatın sonu ne olacak?

Hiç yorum yok: